2017年11月15日 星期三

【EDM推薦】Avicii - Friend Of Mine (feat. Vargas & Lagola) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

Avicii!
雖然Avici(01)是8月多公開的
但此處主要是推薦任何好音樂呀
主要為電音
偏好House、Trance
再來就是各種好音樂囉
所以不要太care時間啦
(可能以後會有更老的)

這張專輯的MV也非常有趣
由5首歌組成的一個故事
由2位可愛的太空人為主角
在Friend Of Mine這集中展開冒險囉!

A Friend Of Mine
雖然是快節奏的歌曲
但是不知為何聽了有些感動
想到自己曾經的摯友,也是如此
通常叫做---朋友以上,戀人以下
而這些曾經
卻因為這首歌突然變得歷歷在目
想要傳個訊息
問起
"Are you still a friend of mine"




(Official)



Avicii - Friend Of Mine (feat. Vargas & Lagola)






Hey


Do you remember we said, "Hello"?

你記得我們曾向彼此說的"哈囉"嗎?

And you asked me about my Levi's T-shirt

以及你問我關於我這Levi's的衣服

Said, "You are a friend of mine"

說過"你是我的摯友"

My, oh my

我的,噢我的

You must have saved me about a thousand times

你必定已拯救我大概一千次

I wouldn't be the one I am today

不然我不會是今天的我

If you hadn't been a friend of mine

如果你不曾是我的朋友



I ain't misbehaving

我非行為不端

I'm just telling you the truth

我只是想告訴你事實

Take my love for granted

付出我的愛是理所當然的

Yeah, I'll give it all to you

是的,我將所有愛都給了你

Made me count for something

我計算著那些愛

Yeah, I feel it in my heart

對的,我感覺到它在我心中

God only knows what I've been if you've haven't been

只有神知道,如果我不曾預見你,現在的我會是如何



A friend of mine

我的摯友





Hey


(Hey, hey, hey, hey)

(嘿,嘿,嘿,嘿)

I haven't seen you around since high school (high school)

在高中以後我不曾見過你 (高中)

How you doin', do you still remember me?

你還好嗎?你是否依然記得我呢?

Are you still a friend of mine?

你依然是我的摯友嗎?

(Guess you're still a friend of mine)

(我猜你依然是的)

(Guess you're still a friend of mine)

(我猜你依然是的)

Now I see

現在我已瞭解

(I see)

(我瞭解)

Why I get nervous when you look at me

為何你注視著我時我是如此的緊張

It's like your eye is trying to tell me something

彷彿你的眼神試著告訴我甚麼事情

That you're more than just a friend of mine

你之於我是超越朋友的友誼

(That you're more than just a friend of mine, oh my)

(你之於我是超越朋友的友誼,噢我的)



I ain't misbehaving

我非行為不端

I'm just telling you the truth

我只是想告訴你事實

Take my love for granted

付出我的愛是理所當然的

Yeah, I'll give it all to you

是的,我將所有愛都給了你

Made me count for something

我計算著那些愛

Yeah, I feel it in my heart

對的,我感覺到它在我心中

God only knows what I've been if you've haven't been

只有神知道,如果我不曾預見你,現在的我會是如何



A friend of mine

我的摯友


※如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest