2017年11月16日 星期四

【EDM推薦】Avicii - Lonely Together (feat. Rita Ora) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

Avicii!
歡迎來到太空冒險第2集!

Lonely Together

"在一起孤獨"
直覺讓我聯想到這本書
雖然內容不是太相符
書是關於科技使人孤獨
回到歌曲
詞的部分怎麼好像有些輕微的SM出現啊
有點驚奇?!
歌詞故事沒有了解的很完全
如有了解請在下方留言!
下方除了太空冒險外
還有個時間暫停的有趣MV
趕快去欣賞~




(Official)






Avicii - Lonely Together (feat. Rita Ora)








It's you and your world and I'm caught in the middle

我已陷入其中,陷入於你與你的世界

I caught the edge of a knife and it hurts just a little

彷彿我正在銳利的刀鋒邊緣徘徊

And I know, and I know, and I know, and I know that I can't be your friend

而我知道,我知道,我知道,我知道,我無法成為成為你的朋友

It's my head or my heart, and I'm caught in the middle

我的頭或是我的心,都已陷入其中



My hands are tied, but not tied enough

束縛住我的雙手,但還不夠緊實

You're the high that I can't give up

你是如此的情緒高昂所以我不能放棄

Oh lord, here we go

噢主啊,開始吧



I might hate myself tomorrow

或許明日我會贈恨自己

But I'm on my way tonight

但今晚我就是想做自己

At the bottom of a bottle

在瓶子的底部

You're the poison in the wine

你是紅酒中的毒藥

And I know

而且我知道

I can't change you and I

我無法改變你和我

I won't change

我將不會改變

I might hate myself tomorrow

或許明日我會贈恨自己

But I'm on my way tonight

但今晚我就是想做自己



Let's be lonely together

讓我們一同寂寞吧

A little less lonely together

在一起會少點孤獨的



Eyes wide shut and it feels like the first time

睜大眼睛它感覺像是第一次

Before the rush to my blood was too much and we flatlined

在我的血液奔騰之前,我們非常平淡

And I know, and I know, and I know, and I know just how this ends

而我知道,我知道,我知道,我知道是如何結束

Now I'm all messed up and it feels like the first time

現在一切都搞砸了,這也感覺像是第一次



I might hate myself tomorrow

或許明日我會贈恨自己

But I'm on my way tonight

但今晚我就是想做自己


At the bottom of a bottle



在瓶子的底部


You're the poison in the wine

你是紅酒中的毒藥

And I know

而且我知道

I can't change you, and I

我無法改變你和我

I won't change

我將不會改變

I might hate myself tomorrow

或許明日我會贈恨自己

But I'm on my way tonight

但今晚我就是想做自己



Let's be lonely together

讓我們一同寂寞吧

A little less lonely together

在一起會少點孤獨的

Let's be lonely together

讓我們一同寂寞吧

A little less lonely together

在一起會少點孤獨的



My hands are tied, but not tied enough

束縛住我的雙手,但還不夠緊實

You're the high that I can't give up

你是如此的情緒高昂所以我不能放棄

Oh lord, here we go

噢主啊,開始吧



I might hate myself tomorrow

或許明日我會贈恨自己

But I'm on my way tonight

但今晚我就是想做自己

At the bottom of a bottle

在瓶子的底部

You're the poison in the wine

你是紅酒中的毒藥

And I know

而且我知道

I can't change you, and I

我無法改變你和我

I won't change

我將不會改變

I might hate myself tomorrow

或許明日我會贈恨自己

But I'm on my way tonight

但今晚我就是想做自己



Let's be lonely together

讓我們一同寂寞吧

A little less lonely together

在一起會少點孤獨的

Let's be lonely together

讓我們一同寂寞吧

(Let's be lonely now)

(現在一同寂寞吧)

(Let's be lonely now)

(現在一同寂寞吧)

A little less lonely together

在一起會少點孤獨的

A little less lonely now

現在少些孤獨了

A little less lonely now

現在少些孤獨了

A little less lonely now

現在少些孤獨了


※如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest