2017年11月17日 星期五

【EDM推薦】Avicii - You Be Love (feat. Billy Raffoul) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

Avicii!
歡迎來到太空冒險第3集!

You Be Love

剛推出之時
看到Lycic MV
讓我聯想到中文歌"五月天 - 天使"
(那是我還有常接觸中文歌之時)
也是相同的方式你是什麼,我也會與你同在

雖然這首歌詞很淺顯易懂
卻也是種非常直白的示愛
非常直接
非常深刻
或許真實世界的我們
也該多以這種方式
表達生活中不易見到的各種情感



(Official)





(Official Original)



Avicii - You Be Love (feat. Billy Raffoul)








You can be the potter

你是陶藝家

I'll be the clay

我就是陶土

You can be the blacksmith

你是位鐵匠

And I'll be the blade

我就是鑄刀

You can be the poet

你是個詩人

And I'll be the song

我就是歌曲

You can be the sunlight

你是溫暖的陽光

And I'll be the dawn

我就是那黎明曙光



You


Be


Love


I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

You


Be


Love


I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

Love you like no other

沒有任何人像我一樣愛你

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)



I will be your compass

我是你的指北針

If you'll be my north

如果你是我的北方

I will be your sailor

我是你的水手

If you'll be my shore

如果你是我的海岸

You can be the gravity

你是萬有引力

I'll be the fall

我將墜落於你


You can be my everything

你可以是我的全部

And I'll be your all

我也將是你的一切



You


Be


Love


I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

You


Be


Love


I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

Love you like no other

沒有其他人像我一樣愛你

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)



If you were heaven I would gladly take my last breath

如果你是天堂,我很樂意嚥下我最後一口氣

If you're the edge then I would gladly take the next step

如果你是邊緣,我很樂意踩出下一步

Be the rain

成為雨水

Coming down

落下吧

Be the flood

成為洪水

Come on take me 'til I, take me 'til I drown

帶我走吧,直到我被掩沒

I need you now

現在我需要你



You


Be


Love


I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

You


Be


Love


I will be your lover

我將是你的愛人

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)

Love you like no other

沒有其他人像我一樣愛你

(I'll be your lover)

(我將是你的愛人)



You can be the poet

你是個詩人

I'll be the song

我就是歌曲

You can be the sunlight

你是溫暖的陽光

I’ll be the dawn

我就是那黎明曙光

You can be my everything

你可以是我的全部

I’ll be your all

我也將是你的一切




※如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest