2018年1月19日 星期五

【EDM推薦】Calvin Harris - Holiday (feat. Snoop Dogg, John Legend, Takeoff) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

Calvin Harris

Holiday 
Funk Wav Bounces Vol. 1 第六首歌曲
假期
假期風格的歌曲唱著假期
多麼有感覺的一首歌
跟我說我現在馬爾地夫度假我也相信

(Official MV)





Calvin Harris - Holiday (feat. Snoop Dogg, John Legend, Takeoff)




Look, open your eyes, déjà vu

看著,張開你的雙眼,似曾相識

In ways I knew my focus remains on you

我知道我的注意力還在你身上

I'm so true, I love that, 'cause who woulda knew?

我如此真誠,我愛著,因為誰知道呢?

LBC, me? Do what it do

加州海灘,我?做它該做之事

Question: is your bath water ready for ya?

問題是:你的洗澡水準備好了嗎?

'Cause I could be the man for ya

因為我可以為了你成為一個男人

Baby, are your bills paid?

寶貝,你的帳單付了嗎?

Were those dinner reservations made?

那晚餐預約了嗎?

The whistles, the bells, how 'bout your hair?

口哨,鈴鐺,那你的頭髮呢?

What about your nails?

那你的指甲呢?

See I can have it done for ya

看我能為你完成它

Looks like I'm the one for ya

看起來我像是那為一位你的

I'll crack the whip

我將揮打鞭子

And get a little action in here, my dear

而在這得到一些動作,我的親愛的

But first, relax a bit

但是首先,放鬆一下

The questions and answers are clear

問題與解答是如此清楚的



A holiday

一個假期

What you wanna do? Want to do with you

你想要做什麼?想要和你一起

Let's make everyday a holiday

讓我們創造假期中的每一天

What you wanna do? Want to do with you

你想要做什麼?想要和你一起



Takeoff

脫掉

Smile at you (smile) I got my eyes on you (eyes)

對你微笑著 (微笑) 我得到我的注意 (雙眼)

I wanna climb on you

我想要爬到你身上

Can I ride with you? (can I?) touch the sky with you? (phew)

我能夠騎上你嗎? (我能夠嗎?) 和你一起觸碰天空? (不快)

A-huh-huh-huh-huh

啊-呵-呵-呵-呵

Say the place and we go where you wanna go (where?)

說地方和我們會去你想去之地 (在哪裡?)

She say Rodeo, I say I'm thinking 'bout Tokyo (Tokyo)

她說羅迪歐,我說我想到東京 (東京)

With the top gone, won't turn up the stereo (stereo)

隨著頂部離開,不會打開立體聲 (立體聲)

Singing every word of my song that's on radio (aye)

逐字唱著那電台中播放的歌曲 (哎)

I'ma roll one, I know that you don't smoke (I know)

我簸蕩,我知道你不抽菸 (我知道)

Sit back, let your mind float (phew) never give up hope (no)

坐回去,讓你的心思飛昂 (不快) 從不放棄希望 (不)

And if ya got a problem, let me know (let me know)

而如果你有問題,讓我知道 (讓我知道)

I try my best to keep you close

我盡我所能地靠近你

The life we in, no boss to match 'em on the ropes (ooh)

我們的生活,沒有老闆在繩索上媒合 (噢)

If I'm top ten, to win, I gotta be the GOAT (GOAT)

如果我是前十名,取得勝利,

I feel like when I step in (what?) gotta make an announcement

我感覺當我駐足時,必須要公告

But y'all know (but y'all know)

但是你們都知道 (但是你們都知道)



A holiday

一個假期

What you wanna do? Want to do with you

你想要做什麼?想要和你一起

Let's make everyday a holiday

讓我們創造假期中的每一天

What you wanna do? Want to do with you

你想要做什麼?想要和你一起

Let's make everyday a holiday

讓我們創造假期中的每一天

What you wanna do? Want to do with you

你想要做什麼?想要和你一起

Let's make everyday a holiday

讓我們創造假期中的每一天

What you wanna do? Want to do with you

你想要做什麼?想要和你一起

Let's make everyday a holiday

讓我們創造假期中的每一天



Ahhhh, yeah, whoa yeah

啊,耶,嗚耶

I wanna make everyday, make it a day, ayy

我想要創造每一天,開心地一天,欸




※歌詞皆有多次校對過,如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest