2018年1月17日 星期三

【EDM推薦】Calvin Harris - Slide (feat. Frank Ocean, Migos) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

Calvin Harris

Slide
Funk Wav Bounces Vol. 1 第一首歌曲

這個字是有暗喻的含意
整首歌曲充滿了各式各樣的暗喻和諷刺
想必有以該文化及語言才能完整的理解吧
大致上
就像是要諷刺為了錢的bitxh

這張Calvin的新專輯
終於回歸他以往的放克風格
完全把個人特色展現出來
又充滿了度假氛圍
中文把專輯名稱翻譯為 音浪來襲
我覺得翻得非常不好
經銷商應該是覺得翻"放克"的市場不大
才故意隱藏而翻成音浪
幾乎就是欺騙消費者了
但不管怎樣
我也很喜歡放克
尤其是Calvin的放克
享受音樂吧


(Official MV)





Calvin Harris - Slide (feat. Frank Ocean, Migos)




I might

我可能

Empty my bank account

清空了我的銀行帳戶

And buy that boy with a pipe

買了手拿煙斗的男孩

Buy that boy with a pipe

買了手拿煙斗的男孩

I might, I might

我可能,我可能

Empty my bank account

清空了我的銀行帳戶

And buy that boy with a pipe

買了手拿煙斗的男孩

Buy that boy with a pipe

買了手拿煙斗的男孩

I might

我可能



Do you slide on all your nights like this?

你是否在所有像這樣的夜晚中睡過?

Do you try on all your nights like this? (I might)

你是否在所有像這樣的夜晚中嘗試著? (我可能)

Put some spotlight on the slide

對於每晚的睡放大檢視

Whatever comes, comes through clear

無論甚麼來,清楚地來

Do you slide on all your nights like this?

你是否在所有像這樣的夜晚中睡過

Do you try on all your nights like this? (I might)

你是否在所有像這樣的夜晚中嘗試過? (我可能)

Put some spotlight on the side

對於每晚的睡放大檢視

And whatever comes, comes through clear

無論甚麼來,清楚地來



All this jewelry ain't no use when it's this dark

所有這個珍寶在天黑時不是沒用

It's my favorite part, we see the lights, they got so far

那是我最愛的部分,我們看著燈光,目前為止

It went too fast, we couldn't reach it with our arms

它走得太快,我們無法用我們的手臂觸碰它

Wrist on a wrist, a link of charms, yeah

手腕牽著手腕,魅力的連結,耶

Laying, we're still a link apart

塑造,我們依然連結的部分

It's like we could die here all young

就像我們能夠在這永遠年輕的死去

Like we could dye hair all blonde

就像我們染成全金髮

If we could see in twenty twin

如果我們能看見20對

Twice we could see it 'til the end

那就第二次我們能看見直到結束



Put that spotlight on her face (spotlight)

仔細檢視她的臉龐 (檢視)

Put that spotlight on her face (ah, yeah)

仔細檢視她的臉龐 (啊,耶)

We gon' pipe up and turn up (pipe up)

我們將給錢及翻轉起來 (給錢)

We gon' light up and burn up (burn up)

我們將點亮及燃燒 (燃燒)

Mama too hot like a (like what?)

媽媽太熱像一個 (像什麼?)

Mama too hot like a furnace (furnace)

媽媽太熱像一個火爐 (火爐)

I got a hundred G's in my Goyard (G's)

我得到100個G在我的Goyard中

My diamonds gon' shine when the lights dark (shine)

我的鑽石將是閃耀著當燈光黯淡時 (閃耀)

You and I take a ride down the boulevard (yeah)

你和我騎在大道上 (耶)

And your friends really wanna break us apart

而你的朋友真的想要破壞我們

Good lord

噢天啊



(Offset!) Good gracious

好親切

Starin' at my diamonds while I'm hoppin' out a spaceship

當我跳出太空飛船時盯著鑽石

Need your information, take vacation to Malaysia (Info)

需要你的資訊,去馬來西亞度假 (資訊)

You my baby, the paparazzi flashin' crazy

你我的寶貝,狗仔隊瘋狂的閃光燈

She swallowed the bottle while I sit back and smoke gelato

當我坐回煙霧冰淇淋,她吞食著那飲品

Walk in my mansion, twenty thousand painting, Picasso

走進我的大樓,兩萬幅畫作,畢卡索

Bitches be dippin', dabbin' with niggas like a nacho

婊子們都沉浸,撲朔著黑人像一個像墨西哥玉米片

Took off her panties, diamonds dancin' like Rick Ricardo

脫掉她的短褲,鑽石像是Rick Ricardo舞蹈著

She havin' it, went to college, workin' on her bachelor

她擁有它,走向大學,為她的單身漢工作

I know you got a past, I got a past, that's in the back of us

我知道你通過了,我通過了,那是在我們之後

Average, I'ma make a million on the average

平均來說,我平均賺取一百萬

I'm ridin' with no brain, bitch, I'm out of it

我無所事事,婊子,我走了



Do you slide on all your nights like this?

你是否在所有像這樣的夜晚中睡過?

Do you try on all your nights like this? (I might)

你是否在所有像這樣的夜晚中嘗試著? (我可能)

Put some spotlight on the slide

對於每晚的睡放大檢視

Whatever comes, comes through clear

無論甚麼來,清楚地來

Do you slide on all your nights like this?

你是否在所有像這樣的夜晚中睡過?

Do you try on all your nights like this?

你是否在所有像這樣的夜晚中嘗試著

Put some spotlight on the side

對於每晚的睡放大檢視

And whatever comes, comes through clear (I might)

無論甚麼來,清楚地來 (我可能)



I might empty my bank account (ooh)

我可能清空了我的銀行帳戶 (噢)

And buy that boy with a pipe (ooh, yeah)

買了手拿煙斗的男孩 (噢,耶)

Buy that boy with a pipe

買了手拿煙斗的男孩

I might, I might (slide)

我可能,我可能 (溜走)

Empty my bank account (ooh, slide)

清空我的銀行帳戶 (噢,溜走)

And buy that boy with a pipe (slide, yeah)

買了手拿煙斗的男孩 (溜走,耶)

(Do you slide on all your nights like this?)

(你是否在所有像這樣的夜晚中睡過?)

Buy that boy with a pipe

買了手拿煙斗的男孩

I might

我可能








※歌詞皆有多次校對過,如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest