2017年12月13日 星期三

【EDM推薦】Petit Biscuit - Problems (feat. Lido) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

Petit Biscuit!

Problems 
再來一首奇幻電子曲
Petit Biscuit的每首歌曲
都會聽著聽著出神
加你帶入另一個世界
而這首將我帶到了像是英國的莊園
伴隨著一個室友回家的女孩
半夜3點過去陪伴著她
隨著日出欣賞的她美麗的臉龐
搭上優美的獨奏
品嘗著她為你盛倒的格雷伯爵茶
享受著這一切
如此的如夢似幻



(Official MV)



Petit Biscuit - Problems (feat. Lido)





The amount of magnetism is perfect

磁性是完美的

She says she knows just how to cool down California, for me

她說她知道的只是如何冷卻加利福尼亞,為了我

Text at 3 AM because her roommate is back in Texas

在深夜3點傳訊,因為她的室友回到德州了

I copy like: "Roger"

我複製了 "知道了"

We could climb some trees and get perspective

我們可以爬上樹獲得更好的觀賞角度

Mirror right next to her bed

鏡子的右邊緊鄰著她的床

Motion perfected, all I can do is respect it

完美的動作,我能做的就是尊重它

Why'd you wanna be around me in the first place?

為何你第一個想到我身邊?

She said: "Baby I've been down since third grade, you were satisfied with first base"

她說著 "寶貝我自從三年級就很失望,而你自從一壘就讓我很滿意"

And I've been widely known to be providing earthquakes

於是我成為那廣為人知的提供地震的人

You must not have heard

你一定不曾聽說過



She likes the shark print with the zip-up

她喜歡用拉鍊製作鯊魚

High hats with the hiccups

踏拔的延誤

Dark tints on the pickup

拾音器上的黑彩

Pineapples and liquor

菠蘿蜜與酒

She moves with the machine

她隨機器移動

Play the game to change it

透過遊戲改變它

This is how it is to be

這就是它如何成就

This is what I'm made with

這就是我做的

This is love

這就是愛情啊



Love love love love

愛 愛 愛 愛

This is what I'm made with

這就是我做的

This is love

這就是愛情啊

Love love

愛 愛



I watch the silhouette against the sunrise

我望著那輪廓對抗著日出

She read my mind and poured some earl grey in a solo, for me

她讀出我的心思,在獨奏中倒了一些格雷伯爵茶,為了我

Asked me if I wanna go to Mars and watch the world end

問著我如果我想要去火星,看看世界的盡頭

I think I might love her

我想我或許愛著她

And she got everything I need

而她有著我需要的一切

Playing Jodeci at noon

在月光下彈奏著Jodeci的歌曲

We might never leave her room

我們或許從沒離開她的房間



She likes the shark print with the zip-up

她喜歡用拉鍊製作鯊魚

High hats with the hiccups

踏拔的延誤

Dark tints on the pickup

拾音器上的黑彩

Pineapples and liquor


菠蘿蜜與酒

She moves with the machine

她隨機器移動

Play the game to change it

透過遊戲改變它

This is how it is to be

這就是它如何成就

This is what I'm made with

這就是我做的

This is love

這就是愛情啊



Love love love love

愛 愛 愛 愛

This is what I'm made with

這就是我做的

This is love

這就是愛情啊

Love love

愛 愛

This is what I'm made with

這就是我做的

This is

這就是



Love love love love

愛 愛 愛 愛

This is what I'm made with

這就是我做的

This is

這就是

Love love

愛 愛



※歌詞皆有多次校對過,如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest