2017年12月25日 星期一

【EDM推薦】State of Sound - Higher Love (feat. Viktor Norén, Gustaf Norén) 中英文 歌詞 翻譯 (Lyric)

State of Sound!

Higher Love
這首歌曲的MV
充滿了舊年代美國的的氛圍
用著舊式的錄影機
拍下種種兄弟姊妹之間的有趣畫面
小時候我們一塊快樂的玩著
無憂無慮 冒險 惡作劇
甚麼事都想要一起做
或許長大後我們很難再有這樣美好的時光
但我們還是能緬懷著過去的美好
一起享受著這美好人生
這夢想有你有我
Higher Love
更高層級的愛
是親情


(Official MV)



State of Sound - Higher Love (feat. Viktor Norén, Gustaf Norén)





Thought I was a dreamer

以為我是個夢想家

But it's not a dream

但是那不是一個夢想

I'm falling so much deeper

我沉睡的如此深沉

Into what is real

進入了真假難辨的感受

My eyes are open and I see it

我開著雙眼看著它

I'm no longer blind

我不再盲目

You lead the way out of this fever

你引領我離開這樣發燒

Into a peace of mind

進入一個平和的心境



I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上

And I know all the pain will be over

而我知道一切的傷痛將消失殆盡

When you carry my weight on your shoulder

當你背著我在你肩上之時

I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上

There's a light coming on the horizon

在那地平線有一道光正靠近著

That forever will shine like a diamond

永恆將像鑽石般閃耀著

I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上



Though that I was leaving

雖然我要離開了

But I got stuck between your thighs

但是我卡在你的腿之間

A different kind of freedom

一種不同的自由

I wait for you to shine

我等待著你閃耀奪目

I be down in heavy breathing

我沉重的深呼吸

Wind under your wings

在你雙翅下的微風

Deeper bow for you my demon

深蹌的弓是為了你,我的惡魔啊

My queen of everything

我那一切的女王

And it's slowly flowing through my body

而那緩慢地流動過我的身體

Can you feel it

你能感受到嗎



I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上

And I know all the pain will be over

而我知道一切的傷痛將消失殆盡

When you carry my weight on your shoulder

當你背著我在你肩上之時

I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上

There's a light coming on the horizon

在那地平線有一道光正靠近著

That forever will shine like a diamond

永恆將像鑽石般閃耀著

I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上



Fell asleep livin'

活著的陷入沉睡

Wake up dead

死去的甦醒起床

To a new day

為了這一個新的日子

Brand new day

嶄新的一天

Fell asleep livin'

活著的陷入沉睡

Wake up dead

死去的甦醒起床

To a new day

為了這一個新的日子

Brand new day

嶄新的一天



And I know all the pain will be over

而我知道一切的傷痛將消失殆盡

When you carry my weight on your shoulder

當你背著我在你肩上之時

I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上

There's a light coming on the horizon

在那地平線有一道光正靠近著

That forever will shine like a diamond

永恆將像鑽石般閃耀著

I want you higher love

我想要你更高的愛

Cause there's no sky above

因為沒有天空在那之上



Fell asleep livin'

活著的陷入沉睡

Wake up dead

死去的甦醒起床

To a new day

為了這一個新的日子

Brand new day

嶄新的一天

Fell asleep livin'

活著的陷入沉睡

Wake up dead

死去的甦醒起床

To a new day

為了這一個新的日子

Brand new day

嶄新的一天

Fell asleep livin'

活著的陷入沉睡

Wake up dead

死去的甦醒起床








※歌詞皆有多次校對過,如翻譯有誤或能翻譯得更好的地方請留言告訴我,非常感謝

沒有留言:

張貼留言

Hottest